30 Mayıs 2012 Çarşamba

Google Seo (arama motoru optimizasyonu)

Geçenlerde aldığım bir spam posta üzerine SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) konusunu enine boyuna araştırma kararı aldım. Gelen postada çok açık bir şekilde sitemizi google'da birinci yapma vaadleri yer alıyordu. Referanslarını incelediğimde de hakikatten müşterilerinin temel anahtar kelimelerde birinci sırada çıktıklarını gördüm.

Google'ın özellikle Türkçe içerikler için arama sonuçları giderek kötüleşiyor. Son zamanlarda dikkat ettiyseniz google'da bir arama yaptığınızda karşılaştığınız ilk sitelerin aslında arama yaptığınız kelime ile pek bir alakası yok. Bir kelime arıyorsunuz, ilk sıradaki bağlantıya tıklıyorsunuz ve karşınıza, aradığınız kelimenin biraz daha büyük fontla yazılmış hali ve bir kaç anlamsız bağlantı çıkıyor.

Öncelikle konuyu, konun birinci derece muhattabının ağzından dinlemeye karar verdim. Ve gördüm ki aslında google'ın tek istediği SEO için, temel html bilgisi dışında, ekstra hiç bir çaba harcanmaması. Çünkü bu çabalar site içeriğini, bu içerik hakkında gerçek bilgiye ihtiyacı olan kişiler açısından, anlamsız hale getiriyor.

Çöp içerikler

Konuyu biraz da açayım. Google'ın, SEO ile ilgili resmi yardım yazılarında da açıkça ifade ettiği, haklı kaygısı aslında şu:  SEO çalışmları neticesinde site içerikleri, kullanıcılar için değil google için üretiliyor. Haliyle site içerikleri temel bazı anahtar kelimeler ile dolu bir metinden ibaret anlamsız bilgiler yumağı haline geliyor. Google her ne kadar akıllı bir içerik ayıklama sistemine sahip olsa da, bu tuzağa malesef haklı olarak düşüyor.

Peki Google Ne İstiyor?

Google aslında SEO için teknik olarak temel bazı html uygulamalarının dışında ekstra hiç birşey yapılmamasını istiyor. En çok vurguladığı  konu şu "Siteyi benim için değil kullanıcıların için hazırla. Hazırlarken de, temiz bir Html içerik, anahtar kelimelerin mantıklı olarak dağıtıldığı ve vurgulandığı (başlık etiketleri, kalın ya da italik  yazılmış yazılar) özgün bir içerik kullan. 

Tabi google bunu yaparsanız sizi birinci sırada çıkarırım da demiyor. Tek vaadi şu. Bilinçli kullanıcılar tarafından dolaylı olarak optimize edilmiş, doğru ve güvenilir arama sonuçları... 

Ancak SEO olduğunu iddia eden çoğu firma, google'ı kandırarak, kendileri için başarılı sonuçlar elde ediyorlar. Özetle bu firmalar google neyi yapma diyorsa onu yapıyorlar ve bir şekilde amaçlarına ulaşıyorlar. 

Yaşanmış Bir olay 

SEO yaptıklarını iddia eden firmalar genellikle müşterilerinin içeriklerine müdahale ediyorlar. Bunun için de kullanıcılarda FTP bilgilerini talep ediyorlar. Haliyle, SEO sitenin istediği kısmına istediği içeriği ekliyor. Bu içerik sadece google tarafından görülebiliyor. Yani tarayıcıdan normal yolla açıldığında seo nun eklediği içerik görülemiyor. Site sahibi bir gün SEO ile ters düşüyor ve aylarca hiç haberi olmadan, sektöründeki rakip sitelere kendi ana sayfasından açık bağlantı veriyor.

Google aldatmacanın bir diğer yolu da gölge alan adları kullanmak. O da şu. (hırsıza da yol göstermemek lazım ama). SEO sizden, seçtiğiniz anahtar kelimeleri içeren bir kaç alan adı (domain) almanızı istiyor. anahtarkelime.com, anahtarkelimeankara.com gibi.  Satın alma işini de genelde kendileri yapıyorlar. Yani alan adlarının sahipleri kendileri oluyorlar. Beş- On yıllık yenileme parasını site sahibinden alıyorlar. Bu alan adlarına yalnızca bir ana sayfa ekleyip bu ana sayfadan da asıl rankı yükseltilmek istenen siteye bağlantılar veriyorlar. Google bu tuzağa inkar etse de düşüyor. Tabi yine bu domainlerin her zaman asıl site sahibine hizmet edeceğinin garantisi yok.

Ben Ne Yaptım

Ben biraz romantik olup google'ın dediğini yaptım. Temiz ve okunabilir html. Anahtar kelimelerin düzgün ve mantıklı dağıldığı ve vurgulandığı özgün içerik. Biraz da Google Webmaster Tool. Sonuç az ama öz ziyaretçi. Bence denemeye değer.

Şurada SEO olayının biraz daha neşeli anlatıldığı bir döküman mevcut.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder